Internet Marketing

Waarom Internet Marketing?

 

  • Alles wordt toegankelijk voor iedereen
    Er zijn steeds meer mensen – en daarmee ook uw doelgroep – aanwezig op het internet. Geografische barrières verdwijnen: iedereen kan elkaar bereiken, waardoor een groter potentieel kan worden aangesproken. Dit geldt echter ook voor al uw concurrenten. U zult dus rekening moeten houden met toegenomen concurrentie, vanuit alle windstreken.
  • Een gewijzigd koop- en consumentengedrag
    Vandaag de dag gebruiken steeds meer mensen het internet. Wanneer we informatie nodig hebben, dan gebruiken we Google. Indien we iets willen kopen, informeren we vaak eerst op het internet voordat we daadwerkelijk overgaan tot de aanschaf ervan. De vraag is natuurlijk welke zoekwoorden uw potentiële klanten gebruiken. Unieke tools hiervoor zijn SEA (Search Engine Advertising) en SEO (Search Engine Optimisation).
  • Een verschuiving van macht naar de consument
    De kracht van social media is enorm. Facebook heeft ondertussen ruim 500 miljoen gebruikers, maar daarnaast zijn er duizenden social media sites op het internet te vinden, die zich richten op een bewuste doelgroep of een uniek thema. Consumenten kunnen een merk maken of breken. Zij converseren immers op deze social media sites, en laten zo weten wat ze vinden van bepaalde bedrijven en merken waarmee ze in contact komen. Mond-tot-mond reclame is steeds het belangrijkste promotiemiddel geweest in het verleden, en de kracht hiervan wordt nu exponentieel verhoogd door het gebruik van social media.
  • Het internet is een kosteneffectief communicatiemedium
    Massacommunicatie kost veel. Veel te veel. Bedrijven hebben zich altijd tevreden moeten stellen met kleinere en lokale initiatieven met een beperkt bereik. Met de komst van het internet kan er een veel grotere doelgroep bereikt worden met een beperkt budget. Het is daarnaast heel goed mogelijk om gericht te werken.

Internet marketing is dus een must voor iedere kleine en middelgrote ondernemer (KMO-er).
Niet alleen is de meerderheid van de westerse consumenten op het internet te vinden en gebruiken zij het internet als primaire informatiebron, maar ook praten zij met elkaar over bepaalde merken. Zij hebben dan ook de kracht om een merk te maken of breken. Via het internet is het veel eenvoudiger om deze consumenten te bereiken, op een kostenbewuste manier.

“Vandaag is een actieve aanwezigheid op het internet een competitief voordeel. Morgen wordt het oorlog om de beste plaats op het internet. Overmorgen zullen afwezige bedrijven ophouden met bestaan.”

shutterstock_258857765shutterstock_262850354